02 اکتبر

افتادگی رحم

افتادگی رحم که ممکن است در بسیاری  از خانم های میان سال دیده شود به جابه جایی رحم و یا دیگر اندام های لگنی به سمت پایین گفته می شود که به سمت داخل مبهل برآمده می شود.افتادگی رحم معمولا با افتادگی مثانه همراه است و می تواند به علت داشتن زایمان  طبیعی و یا علل دیگر باشد که شما باید برای درمان آن به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید زیرا این عارضه قابل درمان است.

علت افتادگی رحم

مشکلاتی که با افتادگی رحم ایجاد می شود مانند احساس فشار و درد های لگنی و مشکلات ادراری به دلیل شل شدن عضلات دیواره رحم است.از دلایلی که می تواند در این بیماری موثر باشند می توان به اضافه وزن ،سرفه مزمن ،سن بالا و شلی ژنتیکی لگن اشاره کرد.با ایجاد افتادگی رحم معمولا به دیواره واژن و مثانه نیز فشار وارد می شود و زاویه میان مجاری ادارای  مثانه تغییر پیدا می کند که باعث می شود زنان به بی اختیاری ادرار مبتلا شوند و این قضیه بسیار رنج آور خواهد بود .

افتادگی رحم

درمان افتادگی رحم

برای تشخیص این بیماری متخصص زنان و زایمان معاینه های دقیق را انجام می دهد و تست های تشخیصی لازم را برای وی تجویز می کند .در مراحل ابتدایی بیماری یکی از درمان های ممکن می تواند انجام ورزش های خاص باشد و هنوز نباید بیمار برای جراحی اقدام کند و در مراحل دیگر درمان با دارو می تواند موثر واقع شود  و اما در مراحل پیشرفته فرد باید برای انجام جراحی های ترمیمی از سوی متخصص زنان  و زایمان تصمیم بگیرند.

افرادی که به این بیماری مبتلا هستند نباید اشیای سنگین بلند کنند و از مصرف هر گونه دخانیات باید خودداری شود  و همچنین وزن خود را به حالت طبیعی برسانند.

با تشکر مدیریت سایت دکتر لیلا سلطانی متخصص زنان و زایمان  نازایی

یک × چهار =