16 ژانویه

بیماریهای زنان

بیماریهای زنان از مشکلات عمده ی خانمهاست، اکثر این بیماریها به آسانی و با مراجعه به دکتر لیلا سلطانی متخصص زنان و زایمان قابل درمان می باشند، ولی برخی بیماریهای زنان نتایج دردناک و مخرب به همراه دارند، مثلاً ممکن است روی بارداری خانم تأثیر بگذارند و یا حتی زندگی فرد را به خطر بیاندازند.

بیماریهای زنان

در ادامه تعدادی از بیماریهای زنان را معرفی می کنیم تا در صورت مواجهه با آنها از علائم  و روشهای درمانشان آگاه باشید و با حفظ خونسردی مشکل را با دکترتان در میان بگذارید و مراحل درمانی را شروع کنید.

انواع بیماریهای زنان

• مشکلات قاعدگی مانند درد، خونریزی بیش از حد، نا مرتب و با تأخیر، لکه بینی بین عادات ماهانه
  • مشکلات رحم مانند درد و خشکی، سوزش و خارش، ترشحات غیر عادی، زگیل و تبخال تناسلی
  • چسبندگی لوله رحم، فیبروم و پولیپ رحم، اندومتریوز، تنبلی تخمدان، تخمدان پلی کیستیک
  • بی اختیاری و عفونت ادراری
  • یائسگی زودرس و سایر عوارض یائسگی
  • سرطان رحم، تخمدان و سینه

گروهی از مشکلات هم برای زنان پیش می آیند و هم برای مردان که در صورت بروز این عوارض، زنان باید به متخصص زنان و مردان به اورولوژیست مراجعه کنند. خانمها باید دقت داشته باشند در هنگام مواجهه با مشکلات شروع به مراقبت های ویژه کنند و در مراجعه منظم به متخصص زنان و زایمان تعلل نکنند. چرا که با تشخیص زود هنگام بیماریها می توان اکثر آنها را درمان کرد و از عوارض احتمالی در آینده پیشگیری کرد.

بیماری‌های زنان چیست؟

شاخه ای از پزشکی زنان مختص درمان بیماریهای زنان است که بیشتر به درمان بیماریها و مشکلات اندامهای تناسلی می پردازد. به پزشکی که در این شاخه تخصص کسب تخصص کرده است، متخصص بیماریهای زنان می گویند. همچنین پزشکی زایمان از شاخه های پزشکی است که با مراقبت از زنان در دوران بارداری و زایمان ارتباط مستقیم دارد، پزشکی که در این حیطه تخصص دارد را متخصص زنان و زایمان می نامند. گاهی یک پزشک در هر دو شاخه تخصص دارد.

نواحی کاندید بیماریهای زنان

بیماریهای زنان تنها شامل اندامهای تناسلی مانند اندام شکم و لگن (مثل رحم)، تخمدان، لوله های فالوپ، واژن و فرج نمی شوند بلکه به سایر بخشهای بدن نیز از جمله سینه ها، سرایت می کنند.

به طور کلی درخواست ما از شما این است که معاینات، آزمایشات و عکسبرداریهایتان را به موقع انجام بدهید تا در صورت وجود هر گونه علائم بیماریهای زنان به روند درمان تسریع ببخشید.

تبخال تناسلی

با تشکر مدیریت سایت دکتر لیلا سلطانی متخصص زنان وزایمان