05 مه

تبخال تناسلی

تبخال تناسلی را بیشتر بشناسیم

شایع ترین بیماری که جز بیماری های جنسی محسوب شود و اگر برخی از نکات رعایت نشود  هم خانم ها و هم  آقایان ممکن است به آن مبتلا شوند. عامل بیماری یک نو ع ویروس از دسته ویروس های هرپس است که انتقال آن از راه جنسی است .GENITAL HERPESکه به معنای تبخال تناسلی است دارای علائمی از جمله موارد زیر می باشد:
در ابتدا ورم هایی با رنگ قرمز ایجاد شده و سپس به شکل تاول های متعدد درمی آید وممکن است این تاول ها ترکیده شود.
بعد از پاره شدن تاول ها زخم  و مخاط در ناحیه تناسلی دیده می شود.
سوزش و درد در ناحیه پوست ناحیه تناسلی و درخود ناحیه تناسلی در هنگام ادرار
احساس ناراحتی وتب و ورم گره های لنفاوی
به دلیل وجود ویروس سیستم ایمنی بدن فرد ضعیف می شود
زخم ها از بین می رود و بعد از مدتی دوباره ایجاد می شود
اگر خانم بارداری متوجه تبخال تناسلی خود شود باید برای جلوگیری از انتقال عفونت به نوزاد خود هر چه سریع تر با متخصص زنان و زایمان خود مشورت کنند که معمولا سزارین جایگزین زایمان خواهد شد.

تبخال تناسلی
با دیدن هر گونه از علائمی که در موارد بالا ذکر شد باید از آمیزش جنسی خودداری شود.
شما باید دقت داشته باشید اگر فردی به تبخال تناسلی دچار باشد اما علائم آن را نداشته باشد باز هم یک ناقل بیماری برای همسرخود می باشد و معمولا انتقال بیماری از مردان به زنان زودتر صورت می گیرد و تبخال تناسلی خانم ها را بیشتر تهدید می کند.به طور کلی چه در مردان و چه در زنان داشتن شریک جنسی متعدد و ربطه های جنسی بدون کنترل با افراد متفاوت تقریبا اصلی ترین عامل مبتلا شدن به تبخال تناسلی است.
مایع درون تاول ها نمونه برداری شده و نتایج آن مورد بررسی قرار می گیرد که این ویروس از چه نوعی است این ویروس ها به دوسته هرپس نوع اول و هرپس نوع دوم تقسیم می شوند هرپس نوع اول کمتر دیده شده است زیرا ویروس تبخال ازنواحی دیگرمانند لب و دهان و… به ناحیه تناسلی منتقل شده است .اما راه انتقال ویروس تناسلی نوع دواز طریق ترشحات آلت تناسلی  و رابطه های جنسی دهانی مقعدی و یا معمولی است  .این ویروس فقط در داخل بدن می تواند زنده بماند و با ارتباط معمولی و استفاده کردن از وسایل شخص مبتلا انتقال بیماری ممکن نیست.

تبخال تناسلی چگونه شدید تر می شود؟

در حین داشتن تبخال تناسلی مبتلا شدن به بیماری هایی که ایمنی بدن را ضعیف می کندآنگاه خطر بیشتری فرد را تهدید می کند.

استعمال دخانیات

قرار گرفتن در دوران قاعدگی خطر عفونت زخم ها را بیشترمی کند