علت درد لگن در زنان

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]
مدت زمان مطالعه2 دقیقه

بسیاری از خانم هایی که به مطب دکتر لیلا سلطانی مراجعه می کنند از درد در ناحیه لگن رنج می برند این درد می تواند ناشی از علل مختلف باشد که به برخی از آنها در زیر اشاره می کنیم  بهتر است با مشاهده هر یک از این نشانه ها به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا  از پیشرفت بیماری جلوگیری شود و همچنین علت اصلی علائم مشخص خواهد شد .

لگن-درد-زنان

بیماریهای مقاربتی
بعضی از بیماریهای مقاربتی که در اثر داشتن روابط جنسی با فرد مبتلا به شما منتقل می شود همچون سوزاک و کلامیدیا می توانند علت اصلی دردهای لگنی در انسان شوند. در صورتی که هر یک از علائم زیر را مشاهده نمودید بهتر است به متخصص زنان مراجعه نمائید:

• احساس درد یا سوزش حین ادرار
  • خونریزی هایی که  در زمانهای غیر از قاعدگی رخ می دهد
  • ترشح های غیر طبیعی از واژن

کیست تخمدان
اگر در حین تخمک گذاری، فولیکول موجود در تخمدان تخمک خود را آزاد نکند و از مایع پر شود،  احتمال ایجاد کیست تخمدانی وجود دارد. در بیشتر موارد وجود کیست های تخمدانی در انسان بی ضرر می باشد و به خودی خود از بین می رود و نیازی به درمان خاصی برای آنها نیست اما یکی از علائم این مشکل درد در ناحیه لگن است که ممکن است با نفخ و تورم همراه باشد.
آندومتریوز

زمانی که بافت های رحمی در مکانی خارج از رحم  رشد کنند در زمان قاعدگی بافت ها ریزش پیدا می کنند و راهی برای خارج شدن پیدا نمب کنند معمولا رشد این بافت ها درلوله های رحمی، روده و یا مثانه است این اتفاق باعث درد در قسمت لگن خواهد شد .در بیشتر موارد بی خطر است و تحمل درد برای بیمار سخت است.استفاده از مسکن ها، قرص های ضد بارداری، جراحی و گاهی خارج کردن رحم می توانند به درمان آن کمک نمایند.

آی یو آی ، IUI چیست

عفونت ادراری
خانم هایی که در  حین ادرار کردن احساس سوزش می کنند و یا پس از دفع ادرار این احساس به وجود می آید که مثانه تان کاملاً خالی نشده است می تواند نشانگر ابتلا به عفونت ادراری در شما باشد. در این صورت حتما به پزشک مراجعه نمائید. داشتن سنگ کلیه نیز علت دیگری برای بروز دردهای لگنی است.

با تشکر مدیریت سایت متخصص زنان و زایمان

متخصص زیبایی زنان که اعمال جراحی زایمان طبیعی و زایمان سزارین، خدمات درمانی زنان و زایمان ، درمان ناباروری و درمان مشکلات زنان، مراقبت های قبل و بعد از بارداری، امکان تعیین جنسیت قبل از بارداری، تشخیص جنسیت و مراقبت های حین بارداری و…

ده − 7 =

Call Now Buttonتماس با پزشک