05 آوریل

نکاتی در رابطه با جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن عملی است که دستگاه تناسلی ( واژن ) که با افزایش سن و زایمان طبیعی شل و گشاد شده را به وضعیت اولیه برمی گرداند.

همانطور که می دانید بافت واژن قابلیت کشش زیاد دارد و تنگ کردن آن با عمل جراحی نمی تواند گارانتی جهت افزایش حس دستگاه تناسلی باشد.خانم هایی که دچار شلی واژن هستند معمولا از کاهش لذت جنسی هنگام نزدیکی و عدم ارگاسم شکایت می کنند.

مهمترین عامل کاهش ارگاسم شلی واژن و از بین رفتن بافت اولیه آن است.

جراحی زیبایی واژن به سفت شدن عضلات واژن و بافت های اطراف آن کمک می کند طوری که عضلات واژن با قدرت بیشتری انقباض می کنند و قابل کنترل هستند در واقع با کمک این جراحی می توانیم دهانه ی واژن را تنگ تر و کوچک تر کنیم. بنابراین بیمار احساس بهتری هنگام نزدیکی خواهد داشت .

ضعف بافت های نگه دارنده لگن و نازک شدن تیغه بین مقعد و واژن  می تواند باعث افتادگی دیواره واژن شود.

معمولا بعد از زایمان سخت ،زایمان چند قلو،زایمان طول کشیده و یا آسیب  های حین زایمان بیمار دچار شلی واژن می شود.

علایم افتادگی  دیواره واژن

1- نزدیکی دردناک

2- یبوست

3- فشار روی مقعد

4- دردهای قسمت تحتانی کمر

5- بی اختیاری دفع گازهای روده ای

6- صداهای واژینال یا روده ای

7- درد مقعد و واژینال و تورم واژن

8- عدم توانایی در دفع کامل مدفوع

9- احساس درد و ناراحتی بعد از دفع مدفوع و حرکات روده ای

همانطور که قبلا هم یادآوری کردیم تمام این مشکلات با افزایش سن بیشتر می شوند حتی ممکن است برای خانم های جوانی که تا به حال زایمان طبیعی  هم نداشته اند نیز اتفاق بی افتد.

اخیرا لیزر به پروسه جراحی زیبایی واژن اضافه شده که دقت جراحی را بالا می برد ،خونریزی را کم تر می کندو زمان ریکاوری سریعتری به بیمار می دهد.

با تشکر مدیریت سای دکتر لیلا سلطانی متخصص زنان و زایمان

هشت + 7 =