افتادگی رحم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]
مدت زمان مطالعه2 دقیقه

افتادگی رحم که ممکن است در بسیاری  از خانم های میان سال دیده شود به جابه جایی رحم و یا دیگر اندام های لگنی به سمت پایین گفته می شود که به سمت داخل مبهل برآمده می شود.افتادگی رحم معمولا با افتادگی مثانه همراه است و می تواند به علت داشتن زایمان  طبیعی و یا علل دیگر باشد که شما باید برای درمان آن به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید زیرا این عارضه قابل درمان است.

علت افتادگی رحم

افتادگی رحم به دلیل شل شدن عضلات دیواره رحم اتفاق می افتد که به دنبال آن رحم جا به جا می شود  و تمامی ارگان ها لگنی به جهت پایین کشیده می شوند و باعث ناراحتی و علائمی در  خانم ها می شود سن بالا، چاقی، سرفه مزمن و شلی ذاتی فاشیای لگنی نیز در این عارضه بی تاثیر نیستند.مشکلاتی که با افتادگی رحم ایجاد می شوند شامل احساس فشار و درد های لگنی و مشکلات ادراری به دلیل شل شدن عضلات دیواره رحم است.

از دلایلی که می تواند در این بیماری موثر باشند می توان به اضافه وزن ،سرفه مزمن ،سن بالا و شلی ژنتیکی لگن اشاره کرد.با ایجاد افتادگی رحم معمولا به دیواره واژن و مثانه نیز فشار وارد می شود و زاویه میان مجاری ادارای  مثانه تغییر پیدا می کند که باعث می شود زنان به بی اختیاری ادرار مبتلا شوند و این قضیه بسیار رنج آور خواهد بود .

دکتر خوب برای درمان ناباروری

افتادگی رحم

نشانه های افتادگی رحم

افتادگی رحم با نشانه هایی همراه است که در ادامه آن ها را ذکر می کنیم؛

بی اختیاری ادرار

یبوست

بی اختیاری مدفوع

درد لگن

درد موقع نزدیکی

افزایش ترشحات واژن و احساس پری در واژن

تکرر ادرار

متخصص زنان می تواند با معاینه بالینی نیز متوجه این گونه مشکلات شود و در صورت نیاز تست های تشخیصی بیشتری باید انجام بگیرد.

برای درمان افتادگی رحم در اولین مراحل باید ورزش های مخصوص انجام بگیرد و در کنار درمان های دارویی می تواند عضلات لگن را تقویت کند.

درمان افتادگی رحم

برای تشخیص این بیماری متخصص زنان و زایمان معاینه های دقیق را انجام می دهد و تست های تشخیصی لازم را برای وی تجویز می کند .در مراحل ابتدایی بیماری یکی از درمان های ممکن می تواند انجام ورزش های خاص باشد و هنوز نباید بیمار برای جراحی اقدام کند و در مراحل دیگر درمان با دارو می تواند موثر واقع شود  و اما در مراحل پیشرفته فرد باید برای انجام جراحی های ترمیمی از سوی متخصص زنان  و زایمان تصمیم بگیرند.

مراقبت های لازم برای افراد دچار افتادگی رحم

• شما باید از بلند کردن اشیای سنگین خودداری کنید و به هیچ عنوان دخانیات مصرف نکنید.
  • تناسب اندام تان را حفظ کنید و نگذارید دچار اضافه وزن شوید.
  • در طول بارداری و پس از زایمان ، تمرینات ورزشی انجام دهید.
  • از یک رژیم غذایی طبیعی و کاملا متعادل استفاده کنید.

متخصص زیبایی زنان که اعمال جراحی زایمان طبیعی و زایمان سزارین، خدمات درمانی زنان و زایمان ، درمان ناباروری و درمان مشکلات زنان، مراقبت های قبل و بعد از بارداری، امکان تعیین جنسیت قبل از بارداری، تشخیص جنسیت و مراقبت های حین بارداری و…

ورزش در دوران باراری

Call Now Buttonتماس با پزشک