Search
Close this search box.
ورزش-در-دوران-بارداری

ورزش در دوران باراری

ورزش در دوران باراری

ورزش در دوران بارداری باید زیر نظر پزشک انجام شود .

ورزش در دوران بارداری ،برای مادر و جنین بسیار مفید است .تنظیم فشار خون در بارداری ،خون رسایی بهتر ،رشد سالم تر جنین ،تقویت عضلات رحم و شکم و کف لگن ،کم کردن عوارض بعد از بارداری ،راحت تر کردن زایمان و بهبود بعد از آن نیز همگی با ورزش کردن به دست می آیند.

مناسب ترین ورزش ها در دوران بارداری در این مقاله ذکر شده اند ،با توجه به شرایط خود و بعد از مشاوره با پزشک حتما از یکی از این روش ها را برای سلامتی بیشتر استفاده کنید.

ورزش-در-دوران-بارداری

مناسب ترین ورزش ها در دوران بارداری

  • ورزش در آب

بهترین ورزش برای زنان باردار شنا در آب است .آب به دلیل خاصیت بی وزنی که در بدن ایجاد می کند ،مانع فشار های معمول بر کمر و زانو می شود ،به همین دلیل برای خانم هایی که دچار کمر درد های دوران بارداری شده اند مناسب است.

  • نرمش‌های کگل

اگرحتی در استراحت مطلق هستید،این نرمش را می توانید انجام دهید.نرمش کگل ،عمل انقباض عضلات ناحیه ی واژن است.عضلات این ناحیه 3 خروجی اصلی را کنترل می کنند،خروجی ادرار ،واژن و مقعد .با تمرینات مکرر می توانید این عضلات را به خوبی بشناسید و هرکدام را جدا گانه منقبض و منبسط کنید.

  • پیاده روی

پیاده روی بعد از شنا بهترین ورزش در دوران بارداری است. پیاده روی ورزشی ملایم و پیوسته است که هم موجب چرخیدن سر بچه در جهت درست می شود و هم عضلات لگن را تقویت می کند.لازم به ذکر است که ،یک پیاده روی نیم ساعته و هر روزه ،بهتر از این است که هر جمعه 3ساعت پیاده روی کنید.

  • حرکت پروانه

چهارزانو بنشینید. کف پا‌ها یتان را به هم بچسبانید و تا جایی که ممکن است آن‌ها را به خودتان نزدیک کنید. دست‌هایتان را روی زانو‌ها بگذارید و کمی فشار بدهید، تا جایی که عضلات داخلی ران پایتان کمی درد بگیرد. بعد ر‌ها یشان کنید تا به جای قبلی برگردند.

  • حرکت دست به سینه

دست هایتان را روبه روی یکدیگر بگیرید و بعد آرنج هایتان را به سمت یکدیگر خم کنید و با انگشت های هر دست،ساعد دست مقابل را بگیرید .با یک حرکت ناگهانی دست‌ها را به سمت هم هل بدهید و پیش از رسیدن دست به آرنج مقابل ناگهان آن را متوقف کنید.

با تشکر مدیریت سایت دکتر لیلا سلطانی متخصص زنان

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =