Search
Close this search box.
تاثیر عفونت‌های دوران بارداری

تاثیر عفونت‌های دوران بارداری

تاثیر عفونت‌های دوران بارداری

عفونت های مادرزادی کدام است؟

آیا عفونت های نوزاد در شکم مادر رخ می دهد؟

 در این مقاله به توضیح مفصل و جامع پیرامون تاثیر عفونت های دوران بارداری پرداخته شده است، جهت کسب اطلاعات لازم بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. پس با ما همراه شوید.

تحقیقات اخیر ثابت کرده است که التهاب خانم های باردار در اثر عفونت های همچون آنفلوانزا یا حتی استرس مزمن بر رشد مغز نوزاد تاثیر منفی می گذارد و آن را دچار اختلال و ناهنجاری می کند.

استرپتوکوک گروه B  شایع ترین علت سپسیس (نوعی عفونت) نوزادی در چند روز اول بعد از تولد است و در هر 2-1 از هر 1000 تولد زنده اتفاق می افتد. عفونت تنفسی به سرعت به سمت سپسیس و شوک پیشرفت کرده و موجب مرگ و میر و موربیدیته (پوکی استخوان) بالایی می شود.

تاثیر عفونت‌های دوران بارداری

استرپتوکوک گروه B  چیست؟

نوعی باکتری گرم مثبت است که به عنوان بخشی از فلور طبیعی واژن در زنان غیر باردار در نظر گرفته می شود و در33-9% خانم های حامله سالم وجود دارد. با این حال یم عفونت های قارچی و مقاربتی محسوب نمی شود. عفونت GBS  با نتایج ضعیف حاملگی همراه است. علاوه بر این، عفونت های GBS  فاكتور مهمی ىر عوارض و مرگ و مير نوزادی محسوب می شوند. انتقال عفونت معمولا از طریق انتقال عمودی از كانال زایمانی ماىر آلوده به نوزاد در طی تولد انجام می شود.

علائم عفونت های دوران بارداری چه زمانی آغاز می شود؟

شروع زودرس داشته باشد که در این صورت عفونت از رحم آغاز شده است.

شروع دیررس داشته باشد که معمولا بین روز 7 و 3 ماهگی خود را نشان می دهد.

شایان ذکر است که بگوییم جهت کنترل بیماری و انتشار عفونت در مایع آمنیوسنتز بهتر است که مادران باردار فورا اقدامات لازم را جهت درمان بیماری انجام دهند و فورا به یک جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی حاذق مراجعه نمایند و درمان را شروع کنند.

تشخیص عفونت های دوران بارداری

کشت از نمونه های تهیه شده از واژن و رکتوم.

در اواخر بارداری حدود 35 هفته بارداری، انجام کشت و پیشگویی انتقال GBS به لیبر مهم است.

جهت اطلاع پیدا نمودن ازعفونت های دوران بارداری و عوارض آن باید نزد یک جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی حاذقی مراجعه شود که ما در اینجا دکتر لیلا سلطانی را معرفی می نماییم. شماره مطب خانم دکتر 02144035448

درمان عفونت های دوران بارداری

مادران باردار هیچ گاه نباید خودسرانه و بدون اطلاع از جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی خود اقدام به مصرف دارو یا قرص نمایند، چراکه با مصرف ناآگاهانه ممکن است عوارض جانبی را برای خود و جنین را در پی داشته باشند.

اما یکی از درمان های موثر و پرکاربرد آنتی بیوتیک تراپی (آمپی سیلین یا پنی سیلین) حین زایمان میران انتقال عفونت را به نوزاد کاهش می دهد.

ملاحظه نمایید که زنان باردار باید بین هفته های 37-36 بارداری غربالگری شده و در صورتی که سونوگرافی مثبت بوده یا وضعیت آن ها نامشخص باشد، تحت درمان قرار بگیرند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + دو =